Synergy Internet marketing programma
Het Synergy Internet marketing programma bestaat uit verschillende onderdelen:
1) Marketing analyse
Als wij jouw gaan helpen met een Internet Marketing Strategie doen we eerst een grondige analyse van de huidige situatie. Waarschijnlijk heb je al een aantal dingen geprobeerd met wisselend succes. Wij gaan eerst uitzoeken wat er al gedaan is en wat de resultaten hiervan waren en wat de huidige situatie is. De meeste essentiële gegevens die we nodig hebben zijn binnen het bedrijf beschikbaar
2) Implementatie van de Marketing Trechter.
3) Uitwerken van een programma met als doel de juiste doelgroep te benaderen met de Marketing trechter.
Gebaseerd op de analyse maken we een stappenplan waarin de acties die voor jouw bedrijf nodig zijn, tot in detail zijn uitgewerkt. In het stappenplan worden de acties beschreven die gedaan moeten worden voor succesvolle marketing en promotie.
De Marketing trechter is een belangrijk onderdeel van de synergie marketing implementatie
Dit is het model dat aangeeft wat de tussenstappen zijn om een stroom leads op gang te brengen; van geïnteresseerde mensen, naar mensen die voor de eerste keer kopen en vervolgens een terugkerende klant worden.
Het definiëren van de Marketing Trechter met online en offline methoden is de leidraad van ons marketingplan.
Hierbij gaan we uit van de statistieken uit een onderzoek, waaruit blijkt dat 80% van klanten pas gekocht heeft na het 5e contactmoment. Om een voorbeeld te geven: een website heeft een conversie van 2%, dus 2 aanvragen op de 100 bezoekers. Wat gebeurt er met de 98 mensen die weer weggegaan zijn? Daar moet een strategie op ingesteld worden. Statistieken en uitgangspunten voor deze marketing trechter:
Hoe vaak moet contact met een potentiële klant zijn geweest voordat een eerste aankoop wordt gedaan?
- 2% van de verkopen worden gedaan bij het eerste contact.
- 3% van de verkopen worden gedaan bij het tweede contact.
- 5% van de verkopen worden gedaan bij het derde contact.
- 10% van de verkopen worden gedaan bij het vierde contact.
- 80% van de verkopen worden gedaan bij tussen het vijfde en twaalfde contact.
Hoe vaak volgt een verkoper gemiddeld een lead op?
- 48% van de verkopers volgt hun potentiële klanten niet op.
- 25% communiceert nog een tweede keer met de potentiele klant en stopt dan.
- Slecht 12% neemt meer dan drie keer contact op met de potentiële klanten.
Wat zijn de onderdelen van de marketing trechter?
1) Verkeer Online
1. Website
2. Vindbaarheid via zoekmachines.
3. Adwords
4. Facebook pagina
5. LinkedIn profiel
6. LinkedIn pagina
7. Video’s (YouTube kanaal)
8. Andere kanalen
a) Offline
1. Beurzen
2. Koude acquisitie
3. Via-via
4. Mailings per post
5. Etc.
2) Conversie (doel: het verkrijgen van de identiteiten/contactgegevens van de potentiële klanten)
3) Gemeenschap (doel: het opbouwen van vertrouwen en interesse bij de potentiële klanten die in de database zitten met e-mailadres of andere contactgegevens)
a) Opbouwen mailinglijst met alle contacten en versturen van regelmatige berichten via
b) Regelmatige e-mails met waardevolle informatie zoals in conversie tool
c) E-mails met uitnodigingen voor (gratis) lezingen, seminars of workshops.
d) Gepersonaliseerde e-mails, voor een specifieke groep gebaseerd op hun historie.
e) en meer…
4) Introductiedienst (doel: persoonlijk contact met geïnteresseerde klanten)
a) Kosteloze seminars over verschillende onderwerpen
b) Uitnodigingen voor beurzen of lezingen
c) “Offers you cannot refuse”
d) Kosteloze eerste consult
e) Verkoopgesprek
5) Basisdienst of -product (doel: product/dienst verkopen dat makkelijke eerste aankoop is)
6) Hoofddienst of -product (doel: grote en/of terugkerende producten of diensten verkopen waarmee het bedrijf meer dan voldoende winst maakt.)
Belangrijk stabiel gegeven is dat de grootste inspanning, aandacht en budget moet gaan naar de bovenste stap van de Marketing Trechter. Als de trechter bovenaf gevuld wordt, én de latere stappen allemaal aanwezig zijn, dan komt de stroom op gang richting de winstgevende verkoop van hoofdproducten.
Implementatie van het programma: Het synergy marketing programma duurt gemiddeld 3 maanden.
Gratis consult aanvragen