De 10 grootste fouten in online marketing zijn:
Fout 1
Het hebben van gewoon een mooie website is onzinnig, want je hebt een strategie nodig. Er zijn 6 soorten websites mogelijk, maar wat de meest ondernemers willen is een website die leads geeft. Daarvoor is het belangrijk dat je een “conversie strategie” hebt: laat mensen” in de val lopen” waardoor ze contact met jou opnemen.
Fout 2
Een koud contact dat interesse toont om te kopen, is meestal iemand die alleen op prijs vergelijkt en niet kijkt naar wat hij/zij ervoor krijgt. Als jij de klant wil laten betalen voor je toegevoegde waarde, moet je eerst laten weten hoe uniek jouw product is; je kan dit doen door hem op een mailinglist te zetten en hem waardevolle informatie te sturen zodat hij weet dat jij een deskundige in je vak bent.
Fout 3
Kennis bij je houden omdat je bang bent dat de klant het zelf gaat doen is geen goede gedachte.
Bijna iedereen heeft liever een professional die het werk voor hem doet; ze zullen niet de kennis opdoen en er mee weglopen. Als je wilt dat ze jouw product of dienst afnemen, moet je absoluut je beste tips en trucs gratis weggeven. “Als ze deze kennis weggeven, wat zullen ze dan wel niet geven als we ervoor betalen?”
Fout 4
“Een grotere mailinglist genereert meer omzet”. Dit is niet de juiste opvatting. Bouw een vertrouwensband met degene die op je mailinglist staan en overlaad hen niet onder “speciale aanbiedingen”. Dat is de snelste manier om je aandacht voor jouw product of dienst te laten verslappen.