Workshops en consultancy voor meer omzet en waarde voor uw bedrijf

Bel ons 035 - 751 2101  

  • Home
  • Blogs
  • Wat is de juiste marketing strategie?

Wat is de juiste marketing strategie?

De juiste marketingstrategie bespaart je veel kosten en frustratie

Succesvol zijn zonder er moeite voor te doen? … Helaas, dat gaat niet. Echter, als je succes nastreeft en bereid

 bent er moeite voor te doen, dan dien je toch zeker af te wegen of de energie die je erin steekt uiteindelijk wel de terugbetaald wordt.

Marketingstrategie

Is het je wel eens opgevallen je alleen moeite hebt met dingen die je niet goed onder de knie hebt?

De oplossing is dan meestal ook om meer kennis over het onderwerp op te doen zodat je meer vertrouwen en zekerheid hebt over wat je doet, en het eenvoudiger wordt om te doen.

 

marketing strategieAls ik zelf mijn wasmachine wil repareren, dan gaat mij dat nog al wat tijd en moeite kosten; waarschijnlijk houd ik aan het eind een paar onderdelen over en kost het me heel veel tijd om de klus te klaren; als het me überhaupt al lukt. Een getrainde monteur zal het in een fractie van de tijd doen, zonder te zweten, geïrriteerd te raken of slapeloze nachten te hebben.

Hieruit volgt een simpele conclusie: ieder vakgebied waarin je veel energie moet steken zonder dat je er het gewenste resultaat mee behaalt, is een gebied waarin je meer kennis nodig hebt. Voor ondernemers is marketing vaak één van deze gebieden. Veel ondernemers wisten hoe te marketen tot de komst van internet.

 

Toen we net de technieken van Google onder de knie hadden, kwamen Facebook en Twitter om de hoek zetten. En zo gaat de wedloop maar door en door. In plaats van toe te passen wat je tot nu dan toe hebt geleerd en weet, ben je gedwongen een hoop moeite te doen om enkel maar bij te blijven.

Niet eens zo heel lang geleden bestond er één tv zender. Het was simpel omdat er weinig keus was. Toen kwam de tweede zender en sinds jaren kun je kiezen uit tientallen Nederlandse zenders en honderden internationaal. Dit gebeurde ook op het internet, en daar was de snelheid waarmee dit veranderde vele malen sneller dan met tv. Iedere week horen we iets nieuws. “Kan iemand een keer orde scheppen in deze chaos en me vertellen wat ik moet doen!” Je bent zeker niet de enige die dat wel eens denkt, want het is haast gekkenwerk geworden.

Dus daarom ga ik een beetje orde voor je scheppen en er een overzichtelijk systeem van maken.

De vier delen van een online marketing strategie

Deel 1 – Kanaliseer de stroom in jouw richting

In Nederland gebruiken ruim 13 miljoen mensen internet waarvan de grote meerderheid dagelijks. Ruim 75% van de consumenten kijkt online voordat ze tot een aankoop overgaan, ook al is die aankoop niet op internet. Als bedrijf kun je die interesse naar je toe kanaliseren door gebruik te maken van tools zoals: Facebook, betaalde Google advertenties, organische zoekresultaten, etc. Deze tools werden gemaakt om een stroom interesse in jouw richting te sturen; niet om te verkopen!

Deel 2 – Conversie

Als duizenden mensen langs je winkel lopen, dan is het natuurlijk essentieel om ze te overtuigen om binnen te komen. Omdat iedere dag miljoenen mensen op internet actief zijn, moet je zorgen dat ze je zien (via jouw website, jouw Facebook pagina, jouw blog of ergens anders) en dat je ze iets interessants biedt zodat ze “binnenkomen”. Je kunt online aanlokkelijke aanbiedingen doen, cadeautjes weggeven of iets anders waarmee je ze overhaalt om met jou contact op te nemen.

Deel 3 – Gemeenschap

Het voornaamste doel binnen internet marketing is om de klant in jou geïnteresseerd te laten zijn in plaats van andersom. Dit doe je door een relatie met de mensen op te bouwen nadat de “conversie” heeft plaatsgevonden en de potentiële klanten nu deel zijn geworden van je gemeenschap.

De relatie met deze gemeenschap bouw je met behulp van e-mail marketing, nieuwsbrieven, waardevolle artikelen, video tips en andere waardevolle informatie.

Deel 4 – Zorg voor de fysieke toestroom

Je kunt geld verdienen nadat je een persoonlijke relatie met je klanten hebt opgebouwd. Ondanks het Internet houden mensen nog steeds van een persoonlijke benadering en aandacht. Hoe zou de kleine detailhandel het anders nog volhouden? Nog steeds kopen heel veel mensen niet online en voor veel producten of diensten moet je toch naar het bedrijf toe om het kopen of te proberen. Dus laat de mensen uit je gemeenschap naar je winkel, je lezing of een bijeenkomst die je organiseert toekomen. Of telefooneer af en toe eens en hoor in een één-op-één gesprek wat je klant wil.

De formule om geld te verdienen is om deze vier delen gestructureerd en strategisch aan elkaar te verbinden.

De strategie is opgebouwd als een trechter en hoe groter of specialistischer je die trechter weet te maken, hoe hoger je inkomen zal zijn.

Succes!

Voor een vrijblijvend eerste consult, maak nu een afspraak.

AFSPRAAK MAKEN

Ervaringen van onze klanten

Omzet goed toegenomen.Martijn heeft mij goed geholpen om een scherper profiel te ontwikkelen en om effectief gebruik te maken van de Sociale Media.

Lees verder

Albert zijn advies gaat over de aanpak van verkoop, naast financiering en assistentie bij het aannemen van personeel.

Lees verder

Ik stond op punt failliet te gaan. Het is nu een jaar later en draaien weer enige tijd zwarte cijfers. Het meest belangrijke echter is dat ik door Martijn weer enthousiast ben geworden voor mijn bedrijf. Hij heeft mij ondersteund.

Lees verder

Albert heeft mij een aantal jaren bijgestaan met 'praktisch advies dat werkt'. Niet alleen is het een plezier om met hem te werken, het gegeven advies heeft in de praktijk bewezen zinvol te zijn in zowel organisatorische zin als in de behaalde resultaten.

Lees verder

Je hebt ons een geweldige marketing strategie geleerd. Dankzij jouw begeleiding hebben we precies ontdekt wat de klanten belangrijk vinden, dat hebben we vervolgens in de marketing gebruikt en tevens ook een fantastische campagne samen opgezet.

Lees verder

Contactgegevens

Success Consulting Nederland
Tesselschadelaan 15F
1217 LG  Hilversum

E: mail@successnl.nl
T: 035 - 751 2101
I: http://www.successnl.nl

facebook icon youtube icon linkedin button twitter icon